SOCIALINIAI TINKLAI

   

SKAITLIUKAI

web tracker



NARŠYMUI



AKADEMIJA

Pradžia
Apie mus
Naujokams
Nuorodos
Vadovybė
TOP 10
Reitingai
Fondas
Parašai
Geradariai
Kontaktai
Reklama
Auka Akademijai
. . . . . . . . . . . . . . .
FAKULTETAI

Slifer'ių
Ra
Obelisk'ų
Slaptas
. . . . . . . . . . . . . . .
VEIKLA

Klubai
Biblioteka
Žurnalas The Duelist
Kaladžių Aruodas
Mokymo programa
Turnyrai
Ordinai
Konkursai
Egzaminų Centras
. . . . . . . . . . . . . . .
BENDRAUKIME

Senasis Forumas
Naujasis Forumas
Skype
Paplepėk
. . . . . . . . . . . . . . .
LAISVALAIKIS

Kinas
Manga GX
Kortų Galerija
Darbastaliai
Fanų piešiniai
Siuntiniai
. . . . . . . . . . . . . . .
SVARBU

1. PRIĖMIMAS VIII
2. Turnyrai
. . . . . . . . . . . . . . .

KKZ

Straipsnio autorius: Andrius Jautakis
Šaltinis: www.furor.lt

2009.09.15
Besidomintiems stalo žaidimais.

KOLEKCINIAI KORTŲ ŽAIDIMAI

Stalo (dar kitaip vadinamiems hobby) žaidimams išsikovojant vis didesnį populiarumą Lietuvoje, viena iš jų rūšių, kolekcinių kortų žaidimai (KKŽ, angl. CMG - collectible card games) lieka tarsi nuošalyje. Net dažnas prisiekęs hobby žaidimų fanas apie KKŽ turi tik paviršutinišką suvokimą ir nėra „tų velnio paveikslėlių" nė rankose laikęs. Tokia situacija toli gražu neatspindi padėties pasaulyje: Europoje, Amerikoje, Japonijoje, kur KKŽ turi tūkstančius gerbėjų, jų išleista šimtai, organizuojami didžiuliai turnyrai su penkiaženklėmis sumomis skaičiuojamais piniginiais prizais. Šiame straipsnyje pristatysiu bendrus KKŽ principus, jų specifiką iš žaidėjo pusės, o taip pat trumpai nupasakosiu, kokia yra galimybė aktyviai žaisti KKŽ Lietuvoje.

Bendri KKŽ principai

Daugelis iš mūsų yra ką nors kolekcionavęs: pašto ženklus, alaus skardines, mašinų modelius, džiovintus augalus ir t.t. Kolekcionierius prisiriša prie savo „brangenybių", nuolat jas rūšiuoja, dėlioja, tvarko, rodo kitiems. KKŽ kolekcionieriui suteikia galimybę ne tik pasipuikuoti prieš kitus, bet ir pademonstruoti kolekcijos galimybes rungtynėse, o taip pat ne tik rūšiuoti objektus pagal spalvą, kvapą, ar gamybos metus, bet ir sudaryti iš savo kolekcijos pergalingą rinkinį-kombinaciją.

KKŽ labiau, nei kiti hobby žaidimai, išlaiko kolekcionavimo principą: kaip ir pašto ženklų atveju kiekvienam žaidimui yra išleidžiama daug kortų (nuo poros šimtų iki keliasdešimties tūkstančių, priklausomai nuo konkretaus žaidimo), o šių kortų būna skirtingo retumo, pajėgumo ir „egzotiškumo". Kortos parduodamos pakuotėmis, kurių turinys nėra iš anksto žinomas - aišku tik tai, kad jose yra konkretus skaičius kortų, bet kiek jos „geros" pirkėjas pamato tik atplėšęs pakuotę. Taigi du kolekcionieriai, nusipirkę vienodą kiekį kortų, susikurs dvi visiškai skirtingas kolekcijas ir turės puikią galimybę keistis tarpusavyje, rinkdami kortas, reikalingas žaidimui, ir atsisakydami tų, kurios jiems nėra reikalingos.

Pats žaidimas atrodo taip: du arba daugiau žaidėjų susėda už stalo ir išsitraukia po kaladę kortų - rinkinį, sudarytą iš atsirinktų savo kolekcijos kortų. Kadangi kortų, išleistų konkrečiam žaidimui, kiekis visuomet yra žymiai didesnis, nei kortų kiekis kaladėse, žaidžiant pirmą kartą nežinoma, kokias kortas naudoja priešininkai, todėl atsiranda gana didelis netikėtumo elementas. Ant kiekvienos kortos yra parašyta, kai konkrečiai ta korta veikia, taigi, net matantkortą pirmą kartą, greičiausiai sunkumų neiškils - užteks žinoti paties žaidimo taisykles.

Kiekvienas KKŽ, bendrais bruožais, vyksta pagal panašius principus. Žaidėjas, mokėdamas tam tikrus resursus iš specialių kortų, arba taškus, kuriuos turi kiekvienas žaidėjas, žaidžia savo kaladės kortomis, dėdamas ant stalo žaidimo elementus, kuriuos tos kortos simbolizuoja (personažus, pabaisas, tarptautines korporacijas, pastatus, mašinas, ar dar ką nors, ką sugalvojo žaidimo kūrėjai). Šiais žaidimo elementais manipuliuojama, kad būtų pasiektas žaidimo tikslas. Dažniausiai tai - oponento eliminavimas arba trukdymas pasiekti žaidimo tikslą priešininkui. Be kortų, kurios lieka kaip žaidimo elementai, būna naudojamos ir vienkartinės kortos, kurios turi momentinį poveikį („trauk tris kortas", „sunaikink padarą", „gauk papildomų resursų" ir panašiai).

Iš esmės žaidimas labiau primena šachmatus, o ne „klasikinius" kortų žaidimus (pokerį, bridžą, preferansą, ar panašiai). Įsivaizduokite, kad yra 10000 skirtingų šachmatų figūrų, o ant kiekvienos iš jų parašyta, kaip ji vaikšto. Jūs sudarote rinkinį iš tam tikro tokių figūrų skaičiaus ir sumetate jas į nepermatomą maišą. Tada atsitiktine tvarka traukiate figūras, dedate ant žaidimo lentos ir žaidžiate jomis prieš savo oponentą, kuris, atitinkamai, daro tą patį.

KKŽ specifika, lyginant su kitais hobby žaidimais

Pagrindinis KKŽ pliusas - didžiulės atnaujinimo galimybės. Yra daugybė kaladės sukonstravimo variantų, taigi žaidėjo fantaziją riboja tik jo kolekcijos dydis. Net porą šimtų kortų teturintis kolekcionierius gali nustebinti savo oponentus gana didele galimų skirtingų kaladžių įvairove. Tačiau su šiuo privalumu tiesiogiai susijęs ir pagrindinis KKŽ trūkumas: kaladės pajėgumas tiesiogiai priklauso nuo kolekcijos dydžio, taigi kuo daugiau žaidėjas investuoja į žaidimą, tuo didesnį šansą jis turi laimėti. Deja, tai jau nebe žaidiminio faktoriaus įtaka pergalei. Tiesa, investicijų kiekis nėra vienintelis lemiantis veiksnys: žaidimo baigtį įtakoja ne tik kortų, sudarančių tą kaladę, stiprumas, bet ir kaladės „sustygavimas", žaidėjo įgūdžiai, ar atsitiktinumo faktorius.

Antra KKŽ ypatybė yra tai, kad jie, labiau negu kiti hobby žaidimai, skatina bendravimą tarp žaidėjų. Jei jūs žaidžiate „Katano naujakurius", jums nėra ypatingos paskatos ieškoti kitų žmonių, kurie žaidžia „Katano naujakurius", arba priimti į savo grupę pašalinį žaidėją. Tuo tarpu „svetimas" KKŽ žaidėjas gali išstatyti prieš jus tokią kaladę, kokios jūs akyse nesate matęs, be to, gal jūs jo kolekcijoje rasite kortą, kurios seniai ieškote, ir jums pavyks ją išsikeisti. Todėl ši KKŽ savybė dažniausiai yra „betonuojanti" bet kokį žaidimų klubą. Taipogi KKŽ yra žymiai smarkiau negu bet kurio kito tipo hobby žaidimo išvystyta turnyrinė veikla. Taigi jei jus domina rungtyniavimas, galimybė nugalėti, didelių tarptautinių turnyrų pojūtis, jums geriausiai tiks ši žaidimų rūšis.

Ir trečiasis KKŽ ypatumas, į kurį norėčiau atkreipti jūsų dėmesį - tai lankstumas: žaisdami KKŽ jūs turite būtent tai, ko norite (arba tai, ką galite sau leisti). Su minimaliomis investicijomis, bet kuris KKŽ gali tapti jums dar vienu stalo žaidimu: nusiperkate pora kaladžių ir žaidžiate kiek tik širdis geidžia, nė kiek jų nevystydami. Tokiu būdu neišnaudojama KKŽ atnaujinimo galimybė, bet sutaupoma pinigų. Taip žaidžiamas KKŽ atsibosta kaip ir bet kuris stalo žaidimas, taigi po keliolikos partijų ir jis bus atidėtas į stalčių. Po poros metų bus galima išsitraukti ir, atsimenant „senus gerus laikus", sužaisti dar porą partijų. Tačiau jei jūs norite pilnavertiško hobio, KKŽ gali jums pasiūlyti ir tai. Jūs galite tapti klubo nariu, ar šiaip lankytis turnyruose. Tokiu atveju jūs galėsite savo jėgas išbandyti prieš vis naujas ir naujas kalades turinčius priešininkus, nuolat pasisemti idėjų savo žaidimui, sutikti naujų žmonių ir suburti bendraminčių kompaniją. Pagaliau, net jei jūsų visai nedomina pats žaidimas, galima tiesiog kolekcionuoti: drakonus, vampyrus, žirgus, sparnuotus begemotus, žodžiu viską, kas jums patinka.

LIETUVOJE

Mūsų šalyje aktyviai veikia trijų KKŽ bendruomenės: Magic: the Gathering, Yu-Gi-Oh! ir Vampire: the Eternal Struggle. Parduotuvėse galima įsigyti dar poros KKŽ kortų, tačiau Lietuvoje šių žaidimų turnyrai neorganizuojami, nėra jų klubų, taigi juos galėsite žaisti tik su savo draugais.

Magic: the Gathering ir Yu-Gi-Oh! yra palaikomi šių žaidimų platintojo, todėl didžiuosiuose Lietuvos miestuose yra šių žaidimų klubai, kurie reguliariai organizuoja turnyrus, veikia populiarūs ir gana aktyvūs lietuviški internetiniai forumai. Net jei jūsų nedomina bendravimas su kitais žaidėjais, forumai gali būti pigiu būdu įsigyti kortas. Iš žaidėjų nusipirksite jiems nereikalingas kortas žymiai pigiau, nei parduotuvėse, ar užsienio internetiniuose tinklapiuose. Abu šie žaidimai yra fentezi - nemokslinės fantastikos - žanro, esminis skirtumas tarp jų yra tikslinė auditorija.Yu-Gi-Oh! yra orientuotas į vaikus ir paauglius, o Magic: the Gathering - į studentiško amžiaus žaidėjus. Atitinkamo amžiaus yra ir šių žaidimų bendruomenių atstovai. Jei jus traukia šie žaidimai, entuziastų rasite internetinėje svetainėje www.zaisk.lt.

NAUDA

Taigi Yu-Gi-Oh – visų mūsų mėgiamas kolekcinis kortų žaidimas, kuris padeda smagiai praleisti laiką bei skatina bendravimą, tačiau ar žinojote, kad tokio tipo žaidimai teikia naudą ir atskleidžia įvairias žaidėjų savybes: kūrybingumą, strateginį mąstymą ir pan.?

Kortų žaidimai – smagus laiko praleidimo būdas. Žaidžiant šio tipo žaidimus gali būti įgyjama žinių, lavinami pažintiniai gebėjimai, išmokstama įvairiausių dalykų: gerinamos anglų kalbos žinios, gali lavėti minčių raiškos, kalbėjimo gebėjimai, reakcija, pastabumas, loginis mąstymas. Atsiskleisti interesai, poreikiai, polinkiai, charakterio ir temperamento ypatybės.

Kortomis smagu žaisti ne tik su draugais, bet ir su šeimos nariais. Žaidimai nepamainomi bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžiams lavinti. Didėja šeimos sutelktumas, glaudesni tampa šeimos narių tarpusavio ryšiai, atsiranda daugiau teigiamų emocijų, šilumos, pagarbos, pasididžiavimo vienas kitu. Tad su Yu-Gi-Oh taisyklėmis supažindinti vertėtų ne tik savo brolius/seseris, bet ir tėvus.

--- Sutrumpintą straipsnio versiją rasite "The Duelist" internetinio žurnalo 2 Nr. 9 psl.