Vasario 22 d. Vilniuje, Centrinės Universalinės parduotuvės "vCUP" 4 aukšte esančioje šokių studijoje „Dance Art“, vyko D6 parduotuvės globojamas Yu-Gi-Oh! turnyras, kuriame dėl 2014 m. žiemos taurės varžėsi 26 žaidėjai iš visos Lietuvos. Po 5 ratų išaiškėjo geriausiųjų kaladžių ketvertas: Constellar, Evilswarm, Blackwings ir T.G. Stun. Finale susitiko vilnietis Swietas, žaidžianti su Blackwings ir klaipėdietis Oswis, kuris pergalę iškovojo su Constellar kalade.
PROLOGAS
Praėjus aštuoniems mėnesiams Vilniuje vėl buvo suorganizuotas turnyras, į kurį buvo kviečiami visi Yu-Gi-Oh! Lietuvos žaidėjai. Didžiausią žaidėjų dalį sudarė šeimininkai vilniečiai, būrelis žaidėjų atvyko iš Klaipėdos ir Alytaus, taip pat saujelė iš Kauno. Tai keturi miestai, kuriuose vis dar rusena šio žaidimo entuziastų židiniai t.y. reguliariai veikia klubai. Susumavus visus šių miestų aktyvius žaidėjus, į turnyrus teoriškai turėtų susirinkti apie 40-50 žaidėjų. Tačiau ryškėja tendencija, kai į respublikinius turnyrus susirenka truputi daugiau žaidėjų nei į klubinius pvz. paskutiniame Vilniaus kalėdiniame turnyre registravosi 16 žaidėjų. KODĖL?
1. KODĖL VERTA SUMAŽINTI TURNYRINĮ MOKESTĮ?
Mažam turnyro dalyvių skaičiui įtakos gali turėti 1) kelionės išlaidos ir sugaištamas laikas, 2) turnyrinis mokestis ir 3) žaidėjų lūkesčiai. Visa tai yra glaudžiai tarpusavyje susiję ir formuoja užburtą ratą, iš kurio niekaip nepavyksta išsivaduoti. O dabar apie viską išsamiau, siekiant pateikti siūlymus, kaip galima būtų pagerinti esamą situaciją.
1.1 Kelionės išlaidos ir laiko ekonomija
Mūsų Lietuvėlėje, lyginant su kitomis šalimis, atstumai yra maži, tačiau kelionės išlaidos yra pakankamai didelės. Šią problemą sąlyginai galima išspręsti bendrai organizuojant transportą: mašina, autobusiuko nuoma, traukinys ir pan. Studentams ir didesnėms moksleivių grupėms taikomos įvairios nuolaidos. Taip pat galima numatyti savotišką kompensacijos modelį, kai yra proporcingai mažinamas turnyrinis mokestis. Tačiau per vieną dieną suvažinėti į abi puses nėra taip paprasta, ypač iš Klaipėdos. Todėl taip pat yra labai svarbi laiko ekonomija t.y. turnyro pradžia, eiga ir pabaiga.
Dažniausiai turnyrai prasideda po 12 val. (nuo 11 val. registracija) ir trunka 5-6 val. (5 ratai po 40 min., įskaičiuojant 1 val. trukmės pietų pertrauką ) +2 val. kol išaiškinamas nugalėtojas. Taigi, turnyro finalininkai žaidžia apie 8 val. iki 20 val., o kiti žaidėjai - 6 val. Šį laiką galima būtų sutaupyti, turnyrą pradedant anksčiau bei nustatant trumpesnę pietų pertrauką. Taip turnyro dalyviams liktų daugiau laiko kelionei namo. Tokiu būdu palengvinamas kelionės planavimas.
1.2 Turnyrinis mokestis ir žaidėjų lūkesčiai
Su kelionės išlaidomis tiesiogiai susijęs turnyrinis mokestis, kuris kinta priklausomai nuo patalpų kainos, organizatorių laiko ir pastangų kompensacijos dydžio bei pačių žaidėjų lūkesčių. Kadangi organizatoriai jau seniai dirba savanoriškais pagrindais, vedini tik idėjos, o Vilniuje patalpos suteikiamos nemokamai, turnyrinio mokesčio kaina gali būti perskaičiuota, nes dabartiniai turnyrų rodikliai aiškiai rodo, kad šis mokestis yra per didelis.
Tačiau pati svarbiausia turnyrinio mokesčio dydžio arba prizinio fondo dedamoji yra žaidėjų lūkesčiai t. y. gaunama grąža, kuri gali būti matuojama Yu-Gi-Oh! produkcija, pinigais, naujais įspūdžiais, gerais mainais, įgyta vertinga patirtimi, prasmingai praleistu laiku ir pan. Svarbu, kad ši grąža nebūtų matuojama tik pinigine išraiška, o būtų daugiau akcentuojama nemateriali nauda - hobio realizavimas. O tai leidžia daryti prielaidą turnyrinio mokesčio mažinimui, siekiant pritraukti kuo daugiau žaidėjų, nes dalyvių skaičius yra vienas pagrindinių motyvatorių atvažiuoti į turnyrą.
2. SIŪLYMAI:
1. Klubų organizatoriai turėtų rūpintis transportu, pasirinkdami pigiausią variantą bendrai visiems klubo aktyviems lankytojams nuvažiuoti į didesnį turnyrą. Preliminarus dalyvių skaičius turėtų būti iš anksto žinomas turnyro organizatoriams.
2. Turnyrai turėtų prasidėti anksčiau pvz. nuo 10 val. prasideda registracija, 11 val. skelbiama turnyro pradžia, taip pat reikėtų sutrumpinti pietų pertrauką iki 30 min.
3. Sumažinti turnyrinį mokestį nuo 25 lt. iki 15 lt. visiems arba kai kuriems turnyro dalyviams. Tai gali priklausyti nuo kelionės išlaidų, amžiaus, žaidėjo patirties ar kitų aiškiai nustatytų sąlygų. Naujokams taikyti 10 lt. turnyrinį mokestį. Kadangi naujoko sąvoka nėra aiški, sprendimą individualiai galėtų priimti turnyro organizatorius, kartu su to miesto esančiu klubo atstovu.
~ TURNYRO FOTOREPORTAŽAS ~
Prizai buvo paskirstyti taip: Tarp 8 geriausiųjų žaidėjų patekę 4 dalyviai gavo po 3x Legacy of the Valiant papildymo pakuotes;
Tarp 4 geriausiųjų žaidėjų patekę 2 dalyviai gavo po 3x Legacy of the Valiant papildymo pakuotes, 50 lt. (kelionės ir maitinimosi kompensavimui) ir specialius diplomus;
Antrą vietą užėmęs žaidėjas laimėjo 3x Legacy of the Valiant papildymo pakuotes, 80 lt. ir specialų diplomą;
Turnyro nugalėtojas laimėjo 3x Legacy of the Valiant papildymo pakuotes, 120 lt. ir specialų diplomą, kuris primins iškovotą pergalę;
Vienas atsitiktinis turnyro dalyvis gavo
War of the Giants
papildymo pakuotę.
MONSTRAI [14]
[1] Thunder King Rai-Oh
[2] Brotherhood of the Fire Fist – Bear
[1] Brotherhood of the Fire Fist – Gorilla
[3] T. G. Ruch Rhino
[3] T. G. Warwolf
[3] Beast King Barbaros
[1] T. G. Striker
BURTAI [11]
[3] Pot of Duality
[1] Dark Hole
[3] Fire Formation – Tenki
[2] Forbidden Lance
[2] Mystical Space Typhoon
EXTRA DECK [15]
[1] Stardust Dragon
[1] Ally of Justice Catastor
[1] T. G. Wonder Magician
[1] Gaia Knight, the Force of Earth
[1] Maestroke the Symphony Djinn
[1] Gagaga Cowboy
[1] Evilswarm Excition Knight
[1] Wind-up Zenmaines
[2] Number 39: Utopia
[1] Pgoton Papilloperative
[1] Gem-Knight Pearl
[1] Chimeratech Fortress Dragon
[1] Number 66: Master Key Beetle
[1] Number C39: Utopia Ray
SIDE DECK
[1] Mystical Space Typhoon
[1] Starlight Road
[3] Prohibition
[2] D. D. Crow
[2] Effect Veiler
[3] Banisher of the Radiance
[3] Neko Mane King
Swiet'as [2 vieta]
Blackwings [41]
MONSTRAI [17]
[3] Blackwing - Shura the Blue Flame
[3] Blackwing - Bora the Spear
[3] Blackwing - Kalut the Moon Shadow
[2] Blackwing - Blizzard the Far North
[2] Blackwing - Sirocco the Dawn
[1] Blackwing - Vayu the Emblem of Honor
[1] Blackwing - Zephyros the Elite
[1] Blackwing - Gale the Whirlwind
[1] Dark Armed Dragon
BURTAI [12]
[3] Black Whirlwind
[3] Pot of Duality
[2] Mystical Space Typhoon
[1] Dark Hole
[1] Allure of Darkness
[1] Book of Moon
[1] Cards for Black Feathers
EXTRA DECK [15]
[1] Photon Papilloperative
[1] Diamond Dire Wolf
[1] GaGaGa Cowboy
[1] Maestroke the Symphony Djinn
[1] Blackwing - Gram the Shining Star
[1] Blackwing - Silverwind the Ascendant
[2] Blackwing Armed Wing
[2] Blackwing Armor Master
[1] Armades, Keeper of Boundaries
[1] HTS Psyhemuth
[1] Black Rose Dragon
[1] Throught Ruler Archfiend
[1] Scrap Dragon
SIDE DECK
[2] Light-Imprisoning Mirror
[2] Rivarly of Warlords
[1] Mystical Space Typhoon
[2] D. D. Crow
[2] Royal Prison
[2] Max „C“
[2] Shadow-imprisoning Mirror
[2] Full House
EXTRA DECK [15]
[3] Evilswarm Ophion
[2] Evilswarm Bahamut
[1] Evilswarm Nightmare
[1] Abyss Dweller
[1] Heroic Champion - Excalibur
[1] Maestroke the Symphony Djinn
[1] Number 39: Utopia
[1] Number C39: Utopia Ray
[1] Gem - Knight Pearl
[1] Photon Papilloperative
[1] Master Key Beetle
[1] Gaia Knight, The Force Of Earth
SIDE DECK
[2] Gozen Match
[2] Chain Disappearance
[2] Pulling The Rug
[2] Light - Imprisoning Mirror
[1] Macro Cosmos
[2] Mind Crush
[2] Prohibition
[1] Dimensional Fisure
[1] Thunder King Rai - Oh
Oswis [1 vieta]
Constellar [40]
MONSTRAI [16]
[3] Constellar Kaust
[3] Constellar Pollux
[3] Constellar Algiedi
[3] Constellar Sombre
[1] Brotherhood of the Fire Fist – Bear
[1] Honest
[1] Thunder King Rai-Oh
[1] Max „C“
BURTAI [14]
[2] Forbidden Lance
[3] Mystical Space Typhoon
[1] Upstart Goblin
[1] Book of Moon
[3] Fire Formation Tenki
[1] Dimensional Fissure
[1] Reinforcement of the Army
[2] Pot of Duality
SPĄSTAI [10]
[1] Solemn Warning
[1] Mirror Force
[1] Bottomless Trao Hole
[1] Compulsory Evacuation Device
[1] Torrential Tribute
[2] Fiendish Chain
[3] Seven Tools of the Bandit
EXTRA DECK [15]
[2] Constellar Pleiades
[2] Constellar Omega
[1] Constellar Ptolemy M7
[1] Constellar Praesepe
[1] Number 61: Volcosaurus
[1] Gaia Dragon, the Thhunder Charger
[1] Shark Fortress
[1] GaGaGa Cowbay
[1] Starliege Paladynamo
[1] Adreus, Keeper of Armageddon
[1] Tiras, Keeper of Genesis
[1] Maestroke the Symphony Djinn
[1] Leviair the Sea Dragon
Spoiler'is: Domis ( Evilswarm ) ir
Oswys (
Constellar
)
~ INTERVIU SU DYDY~
Į geriausiųjų ketvertą pateko dvi senųjų archetipų kaladės - Blackwings ir T. G. Stun. Pastaroji kaladė paskutinį kartą Lietuvos turnyrų padangėje sužibo prieš gerus du metus 2012 m. Žiemos taurėje, kurioje net dvi šio archetipo kaladės pateko į geriausiųjų aštuonetą. Todėl įdomu pakalbinti žaidėją, kuris prikėlė T. G. naujam gyvenimui ir į šį turnyrą įnešė netikėtumo faktoriaus.
Kodėl T.G. Stun?
Tiesiog man nepatinka meta (pastaba: populiarios) kaladės, kur per ėjimą galima ištraukti 20 kortų iš iškviesti 50 monstrų. Norėjau kaladės, kuri, kiek įmanoma labiau, trukdytų žaisti priešininkui. Pačią kaladės sudėtį sugalvojau pats.
Kodėl naudojai tik vieną Tuner'į - T. G. Striker. Ar tai reiškia, kad nesikliovei Synchro monstrų teikiamomis galimybėmis šioje kaladėje?Juk T. G. archetipas priskiriamas Synchro šeimynai.
Manau, kad užtenka vieno T.G. Striker, nes dabartinis žaidimo stilius paremtas spąstais. Jeigu iškviesiu Synchro monstrą tai T.G. monstrai neleis ieškoti kitų, nes nebuvo sunaikinti kovoje. Ir dažnai priešininkas tave „nustebina“ Bottomless Trap Hole, Fiendish Chain, Solemn Warning - todėl Synchro yra tik minusas.
Kokias gudrybes naudojai pagrindinėje kaladėje?
2x Forbidden Lance yra skirti apsaugoti Fire Fist‘us ir Beast King‘us. Arba tiesiog Forbidden Lance naudoju kaip Horn of the Phantom Beast pakaitalą. Taip pat Lance yra būdas apeiti Skill Drain ir aktyvuoti Bear arba Gorila efektus. Šiuos derinius, manau, ir būtų galima pavadinti gudrybėmis. Pati geriausia korta yra TG1-EM1. Jeigu būtų galima, naudočiau net 5 kopijas kaladėje :)
Apie kokias kalades galvojai, kai dėjaisi šalutinę kaladę?
Bijau Dark World, Inzektors kaladžių, todėl įsidėjau D.D. Crow ir Bannisher‘į. Dėl Dark World dar Neko Mane King‘ą. Effect Veiler‘į įsidedu tik kai pradedu antras ir priešininkas žaidžia su kalade, kuri labai priklauso nuo vieno ar dviejų monstrų efektų.
Kas lėmė Ekstra kaladės pasirinkimus?
Beveik nesvarbu. Nieko per turnyrą taip ir nepanaudojau, išskyrus Stardust Dragon.
Ką norėtum patobulinti?
Į pagrindinę kaladę įsidėčiau Creature Swap (vieną arba du), nes trijų TG1-EM1 tiesiog nepakanka. Išimčiau vieną arba du Horn of the Phantom Beast. Į šalutinę kaladę būtinai įsidėčiau dar du Starlight Road, kol Blackwing‘ai yra populiari kaladė, o išimčiau Bannisher of the Radiance.