|
Paskaitos autorius: Obelisk Fakulteto Dekanas J_BYYX
2011.07.08
( +50 Taškų )
Žaidimo entuziastams, ieškantiems geros kaladės!
|
SCRAPS - SUNAIKINK IR PERDIRBK
Scraps - perdirbamas metalo laužas. Tai archetipas, kurių efektai remiasi savo kortų naikinimu ir jų pakartotinu panaudojimu. Kortos pasirodė daugiau nei prieš metus, tačiau tik visai neseniai Scrap'us pamatėme aukštesnio lygio turnyruose. Taip atsitiko dėl papildymo pakuotėje pasirodžiusių Scrap Orthros, Reborn Tengu bei žurnale išleistos Meklord Emperor Granel kortos, kuri suteikė kaladei dar daugiau agresyvumo.
Scrap'ai yra viena iš šiuo metu brangiausių kaladžių ~ 1000 Lt. Dėl šios priežasties ją gali dėtis tik rimtai žaidžiantys entuziastai, galintys į žaidimą investuoti keturženklias sumas. Todėl Lietuvos oficialiuose turnyruose su Scrap'ais kol kas žaidžiu tik aš. Taip pat kaladė yra pakankamai sudėtinga, nes reikia žinoti nemažai papildomų specifinių efektų veikimo taisyklių, taip pat su kalade galimi įvairūs sudėtingi deriniai.
Šioje paskaitoje bus aptartos pagrindinės kaladės kortos, jų geriausi deriniai, pateikti keli Scrap kaladės variantai. Būsite bendrais bruožais supažindinti su pačiu archetipu. Galėsite patys dėtis ir išbandyti virtualias kalades, suprasite veikimo principą ir taip pasiruošite galimoms kovoms susidūrus su Scrap'ais virtualiuose ar realiuose turnyruose.
SCRAP MONSTRUS GALIME SUSKIRSTYTI Į 3 KATEGORIJAS:
1) Tuner Scrap Monstrai - jų efektai suveikia, kai šie monstrai sunaikinami Scrap kortų efektais ir yra nusiunčiami į kapinyną. Tai leidžia iš kapinyno į ranką pasiimti Scrap monstrą.
2. Ne-Tuner Scrap Monstrai - jų efektai gali kviesti save ar kitus Scrap monstrus iš kapinyno.
3. Synchro Scrap Monstrai - efektai suveikia, kai yra sunaikinamos priešininko ir / ar savos kortos. Jie gali iš kapinyno kviesti Ne-Synchro Scrap monstrus, taip pat turi efektus, kurie kontroliuoja priešininko lauką pvz. į ranką grąžina kortas.
Taigi, kaladės formulė yra paprasta. 1) Scrap Tuner'iais pripildome kapinyną, 2) su kitais monstrais juos Specialiai kviečiame ir 3) atliekame Synchro kvietimą. Aišku, tuo nevertėtų apsiriboti, todėl vėliau bus paaiškinta kaip galima žaisti be kapinyno. Pati kaladė yra labiau orientuota į lauko kontrolę, nors yra kaladžių variantų, gebančių daryti pakankamai agresyvius ėjimus (atlikti One Turn Kill).
PAGRINDINĖS SCRAP KORTOS
( Earth / Beast; 1700/500; 4 Lv ) – Normaliai iškvietas, sugeba iš kapinyno prikelti bet kokio lygio Scrap Tuner monstrą. Taigi, tai lyg vienos kortos Synchro. Minusas tik tas, jog atlikdami Synchro kvietimą, kiti monstrai taip pat turės būti Scrap ir galima bus kviesti tik Scrap Synchro, tačiau apie juos ir sukasi visas žaidimas. Naudojame 3x Chimeras.
( Earth / Beast; 1600/1300; Tuner; 4 Lv ) – Pagrindinis Chimeros taikinys (Chimera + Beast = Scrap Dragon). Užpultas, būdamas atverstas gynybos rėžime ir jei nebuvo sunaikintas kovos metu, automatiškai susinaikina po Battle Phase. Tik tada suveikia jo antrasis efektas (jis suveikia ją sunaikinus ir kitomis Scrap kortomis) – iš kapinyno į ranką galime įsidėti Scrap monstrą (išskyrus Scrap Beast). Naudojame 2-3x Beast'us.
( Earth / Beast-Warrior; 0/500; Tuner; 3 Lv ) – Šis Tuner'is turi tokį patį efektą kaip ir Scrap Beast, tik jis negali būti sunaikintas kovoje. Patarčiau naudoti 2x Goblinus.
( Earth / Rock; 2300/1400; 5 Lv ) – Monstras gebantis kartą per ėjimą iš kapinyno į savo ar priešininko lauką Specialiai iškviesti ketvirto ar žemesnio lygio Scrap monstrą. Jį patartina kuo skubiau numesti į kapines, nes mirus Scrap’ų drakonams jis puikus taikinys prikėlimui, nes jo efekto dėka galėsime beveik iškart atlikti dar vieną Synchro kvietimą. Monstro efektas taip pat leidžia kviesti Scrap monstrus ir į priešininko arenos pusę. Geriausi tam taikiniai būtų Scrap Searcher arba Scrap Goblin. Naudojame 0-1x.
( Earth / Winged Beast; 100/300; 1 Lv ) – Jį galime Specialiai išsikviesti iš kapinyno, kai yra sunaikinamas ir į kapinyną nusiunčiamas Scrap monstras (nesvarbu kaip: kovoje ar efektu). Iškviestas į lauką, sunaikina visus šeimininko (to žaidėjo, į kurio lauko pusę, jis buvo iškviestas) valdomus ne Scrap monstrus. Šis efektas gali būti labai pravartus, jei su Golemo efektu jį iškviesime į priešininko lauko pusę, taip sunaikindami visus jo valdomus monstrus. Naudojame 0-2x, nors jei norite stabilesnės kaladės, jo dėtis nepatarčiau.
( Earh / Beast; 1700/1100; Tuner; 4 Lv ) – Scrap Turer'is, kuris geba save Specialiai išsikviesti jei arenoje turime nors viebą Scrap monstrą. Tačiau atėjęs į lauką jis turi būtinai sunaikinti Scrap monstrą. Dažniausiai naikina save ar žemesnio lygio Scrap Tuner'į (pvz Scrap Goblin). Jis skirtas iš kapinyno susiieškoti Scrap Chimerą. Naudojame 0-2x.
(Greito veikimo burtai) – yra viena iš svarbiausių Scrap kortų. Jos dėka galime pasidaryti didžiulį pliusą. Ji leidžia 1) iš kaladės į kapinyną nusiųsti Scrap monstrą, 2) traukti kortą ir 3) sunaikinti Scrap monstrą arenoje. Protingiausia būtų naikinti savo Scrap Tuner monstrą ir į kapines siųsti Scrap Chimerą. Tada, pasinaudoję Tuner'io efektu, galėsime pasiimti Chimerą ir su ja Specialiai išsikviesti sunaikintą Tuner'į. Norėdami didesnių pliusų, galime ją „Chain'inti“ į Scrap Drakonų efektus. Prieš sunaikindami savo kortą, tiesiog ją aktyvuojame ir panaudojame jos efektą (Chain'inti galime tik Greito veikimo burtus ir spąstus). Naudojame 3x.
(Normalaus veikimo burtai) – Korta, leidžianti iš kaladės pasiimti Scrap Tuner'į. Ja mažiname kortų skaičių kaladėje bei pasiruošiame agresyviems deriniams. Naudojame 1-3x.
( Earth / Dragon; 2800/2000; Synchro; 8 Lv ) – Pagrindinė kaladės korta. Mūsų tikslas kuo greičiau ir saugiau iškviesti šį drakoną. Jis kas ėjimą geba naikinti po vieną savo ir priešininko kortą. Jo efektu naikiname savo Scrap Tuner'ius, kurie turėtų iš kapinių grąžinti Scrap Chimerą, kuri kviestų daugiau Scrap Tuner'ių. Sunaikintas priešininko kortos (efektu ar puolimo metu) Drakonas iš kapinyno gali prikelti Ne-Synchro Scrap monstrą. Patartina kelti Scrap Golemą arba Scrap Gobliną. Naudojame būtinai 3x.
( Earth / Dragon; 3000/2200; Synchro; 9 Lv ) – Synchro, kurio kvietimui užtenka tik dviejų monstrų. Jis neturi tokios naikinimo galios kaip jo jaunėlis brolis, tačiau tinkamai panaudotas, gali smarkiai pakenkti priešininkui. Jis geba sugrąžinti dvi priešininko kortas, taip pat turėsime grąžinti ir vieną savo kortą. Geriausi taikiniai yra Synchro monstrai ir kitos kortos, kurių iškvietimui / panaudojimui reikia daugiau resursų. Taip pat galime atsikratyti grėsmingai atrodančių užverstų priešininko kortų. Naudojame 1-2x.
( Earth / Fiend; 2700/1800; Synchro; 7 Lv ) – Pasitaiko situacijų, kai turi Scrap Goblin kapinyne ir Chimerą rankoje. Synchro yra be efekto, tačiau 2700 atakos padeda apeiti didžiąją monstrų dalį. Naudojame 1-2x.
NE SCRAP KORTOS, TINKANČIOS KALADEI
( Wind / Beast-Warrior; 1700/600; 4 Lv) – Puiki korta, tinkanti į bet kurią kaladę. Tengu pasitraukus nuo lauko (sunaikinamas kovoje, efektu, nusiunčiamas po Synchro Summon) iš kaladės Specialiai iškviečiamas kitas. Jis puikiai palaiko lauko kontrolę, ko ir reikia Scrap kaladei. Naudojame būtinai 3x.
( Earth / Machine; 0/0; 1 Lv ) – Jei tavo atverstas monstras yra sunaikinamas kortos efektu (pvz. Scrap efektais), šią mašiną gali Specialiai kviesti iš rankos. Jo ataka lygi pusei tavo gyvybės taškų. Tad žaidimo pradžioje jo ataka gali siekti 4000 atakos. Negana to, jis geba pasiimti priešininko Synchro monstrą ir juo apsiginkluoti (Equip), taip gaudamas dar daugiau atakos. Pavogtą Synchro monstrą gali gynybos pozicijoje iškviesti į tavo lauko pusę.
( Dark / Spellcaster; 800/1600; 4 Lv ) – Jei naudojame Synchro, jis būtinas. Iš rankos išmetę vieną burtų kortą, Specialiai iš kaladės galime išsikviesti 4 lygio monstrą. Kviečiame Scrap Beast, Scrap Orthros.
( Dark / Fiend; 1000/600; 3 Lv ) – Sunaikinus jį mes vis tiek galime išlaikyti kortų skaičių rankoje. Jo pagalba susirandame tokias kortas kaip Scrap Goblin, Summoner Monk, Meklord Emperror Granel.
(Normalaus veikimo burtai) – tai net 4 maži mieli padarėliai, kuriuos galėsime maitinti Drakonams t.y. panaudoti jų efektams. Taip pat juos galime naudoti ir Synchro kvietimams.
(Normalaus veikimo burtai) – Pasiimame priešininko monstrą ir jį sumaitiname Drakonams, taip padarydami dar didesnį minusą priešininkui.
(Tęstinio veikimo spąstai) – Net ir turėdami kaladėje daug spąstų, nebijokime naudoti šios kortos. Jos pagalba saugiau iškviesime Drakonus. Vėliau, jei bus nauda, galėsime sunaikinti Decree su Drakono efektu ir taip vėl atrakinti savus spąstus.
(Normalaus veikimo spąstai) – Kaladėje gausu Beast ir Beast-Warrior kortų. Tad su šia korta galėsime netikėtai nustebinti priešininką, taip darydami sau papildomus pliusus. Ją geriausia aktyvuoti, kai priešininkas puola mūsų Beast / Beast-Warrior monstrą. Netikėtai padidiname ATK 800 ir už kiekvieną apginkluoto monstro sunaikintą padarą galime traukti po kortą.
(Tęstinio veikimo spąstai) – Tai savotiškas , kuris netik nuneigia efektą, bet ir neleidžia priešininko monstrui atlikti puolimo. Vėliau šią kortą galime panaudoti Drakono efektui.
KALADĖS
Daugelis Scrap kaladžių yra panašios ir skiriasi vos keliomis kortomis. Kiekvienas turi savo stilių ar tiesiog derinasi prie tame regione vyraujančių kaladžių. Pradžiai pateikiu savo kaladę:
PROFESIONALIOS KALADĖS SUDĖTIS (2011.03.01 Ban sąrašas)
J_BYYX Scraps aka. Tengu / Granel Scraps.
MONSTRAI [18]
[3] 1x ~ 15 Lt.
[3] (2-3)
[2]
[1] (0-1)
[1] (0-2) 1x ~ 45 Lt.
[3] 1x ~ 60 Lt.
[2] 1x ~ 15 Lt.
[1]
[1]
[1] ("Secret Tech")
BURTAI [15]
[3]
[3] (1-3)
[1]
[2]
[1]
[1]
[1]
[1]
[1]
[1]
SPĄSTAI [7]
[2]
[2]
[2]
[1]
EXTRA [15]
[1]
[1] Bet koks LV 5 Synchro
[1]
[1]
[2] (1-2)
[3] (Kaladės pagrindinė ir pati brangiausia korta 1x ~ 100 Lt.)
[2] (1-2)
[1]
[1]
[1]
[1]
Tai gana standartinis variantas. Kaip "Secret Tech" naudoju (Earth / Rock; 900/300; 3 Lv). Tačiau paprastai vietoje jo turėtų būti naudojamas . Burtai standartiniai, todėl išlieka tokie patys ir kitose kaladėse. Spąstų linija irgi neišskirtinė. Paprastai naudojamas , bet vietoje jo laikau Bottomless Trap Hole, nes, prieš kviečiant Granel, noriu kuo ilgiau išlaikyti savo gyvybės taškus nepakitusius. Taip pat vietoje / papildomai
Compulsory Evacuation Device naudojami Fiendish Chain bei Horn of the phantom Beast.
Šis kaladės variantas linkęs daryti agresyvesnius ėjimus ar net OTK. Su šia kalade vienas iš paprasčiausių ir dažniausių OTK yra - pasinaudojus Reborn Tengu ir Scrap Beast, iškviesti Scrap Dragon. Tada Tengu efektu kviesti kitą Tengu, pasinaudoti Drakono efektu, naikinti Tengu ir kviesti trečią Tengu. Tuo pat metu iš rankos Specialiai kviečiamas Meklord Emperror Granel, nes kortos efektu sunaikinome savo kortą - Tengu. Šios kombinacijos pabaigoje turėsime 1700, 2800 ir iki 4000 atakos padarus.
Toliau pateikiu kaladę iš neseniai vykusio turnyro Amerikoje. Ši kaladė pasiekė Top 16.
Guillermo Morales (Top 16 – Scrap)
MONSTRAI [17]
[3] Reborn Tengu
[3] Scrap Beast
[3] Scrap Chimera
[2] Scrap Goblin
[3] Effect Veiler
[1] Sangan
[1] Spirit Reaper
[1] Scrap Golem
BURTAI [15]
[3] Scrapstorm
[2] Mystical Space Typhoon
[1] Monster Reborn
[1] Dark Hole
[1] Book of Moon
[1] Mind Control
[1] Giant Trunade
[1] Scrapyard
[1] Pot of Duality
SPĄSTAI [13]
[3] Horn of the Phantom Beast
[2] Fiendish Chain
[2] Solemn Warning
[2] Seven Tools of the Bandit
[2] Dimensional Prison
[1] Solemn Judgment
[1] Compulsory Evacuation Device
EXTRA [15]
[1] Trishula, Dragon of the Ice Barrier
[2] Scrap Twin Dragon
[3] Scrap Dragon
[1] Colossal Fighter
[1] Stardust Dragon
[1] Chimeratech Fortress Dragon
[2] Scrap Archfiend
[1] Black Rose Dragon
[1] Gaia Knight, the Force of Earth
[1] Brionac, Dragon of the Ice Barrier
[1] Ally of Justice Catastor
Čia naudojamas didesnis spąstų kiekis be Royal Decree. Taip pat nenaudojamos kortos kaip Granel ar Orthros. Ši kaladė orientuota į kontrolę ir priešininko monstrų efektų nuneigimą (net 5 kortos). Netikėti Horn of The Phantom Beast aktyvavimai atnešdavo pliusų, o priešininkus varydavo į neviltį. Tinkamai naudojant tokią kaladę, galima laimėti ir be Synchro monstrų.
SCRAP SIPLNYBĖS
Kaladė turi bėdų žaidžiant prieš, Chaos, ir Gravekeeper kalades, nes jos linkę šalinti kortas iš žaidimo ar kaip nors blokuoti prieigą prie kapinyno. Prieš tokias kalades turime pasiruošti gerą šalutinę kaladę. Patartina įsidėti tokias kortas kaip: , , , , , , , .
PATARIMAI
1) Naudodami Scrap Drakono efektą, naikinkite savo kortas, kurias galėtume „Chain'inti“. Pvz.: Mystical Space Typhoon (MST). Su Drakono efektu nurodome naikinti savo MST ir priešininko monstrą, tada kaip atsaką aktyvuojame MST ir su ja sunaikiname priešininko burtų ar spąstų kortą, taip, sunaikindami dvi priešininko kortas, išnaudoję tik vieną savo.
2) Net jei ir nuneigė Drakono kvietimą su Solemn Warning ar kita panašia korta, jūs vis tiek galite pasinaudoti jo efektu, galinčiu iš kapinyno Specialiai iškviesti Scrap monstrą.
3) Jei nėra būtinybės, nepulkite naudoti Scrapstorm vos tik ją ištraukę. Ji puikiai pagelbės jei priešininkas bandys panaudoti tokias kortas kaip , ir t.t. Tiesiog kaip atsaką aktyvuojame šią kortą iš rankos (per savo ėjimą) arba lauko (nesvarbu per kieno ėjimą), sunaikiname savo Tuner monstrą ir taip išvengdami žalingo priešininko efekto, gauname naudą.
4) Golemas gali kviesti monstrus ir į priešininko lauką. Laiku iškviestas Goblinas gali atnešti pergalę, nes jei priešininkas stipriai ginasi, susikuriame galimybę pulti kiaurai, nes Goblino ATK yra 0.
5) Jeigu turite Meklord Emperor Granel, kurį norite saugiai iškviesti savo efektu, svarbu pasirinkti tinkamą Chain link išdėstymą, nes priešininkas su Royal Oppression ar Torrential Tribute turi atsakyti tiesiogiai į Granel. Jeigu Granel bus vidury chain‘o, t.y. jis nebus pirmas efektas grandinėje, kuris vykdys savo efektą, tada priešinininkas negalės aktyvuoti nieko kas pašalintų Granel kvietimo metu.
Kadangi Scrap tuner ir Granel aktyvuojasi vienu metu, kai Scrap tuner yra sunaikinamas, galime pasirinkti, kuris efektas suveiks pirmas, todėl Granel pasirenkame kaip Chain link 1, o Scrap tuner – kaip Chain link 2. Kadangi grandinė vykdo efektus nuo galo, pirma bus vykdomas Scrap tuner efektas. Po to Granel norės vykdyti savo efektą, bet kadangi grandinė jau resolve‘inasi, nei vienas žaidėjas negali įterpti savo kortos, todėl Granel sėkmingai ateis į lauką.