SOCIALINIAI TINKLAI

   

SKAITLIUKAI

web tracker



NARŠYMUI



ACADEMY

Home
About us
Rules
For Beginners
Useful Links
Administration
TOP 10
Ratings
Card Fund
Signatures
Benefactors
Contacts
Advertisement
Donation
. . . . . . . . . . . . . . .
FACULTIES

Slifer
Ra
Obelisk
Secret
. . . . . . . . . . . . . . .
ACTIVITIES

Library
Magazine The Duelist
Deck Ideas
Tournaments
Orders
Contests
Examination Centre
. . . . . . . . . . . . . . .
COMMUNICATE

Forum
Chat
. . . . . . . . . . . . . . .
LEISURE

Videos
Card Gallery
Wallpapers
Fan Drawings
Downloads
. . . . . . . . . . . . . . .
IMPORTANT

1. ACCESSION VII
2. Tournaments
. . . . . . . . . . . . . . .

Ban List aptarimas

Apžvalgos autorius: Snikatronas

2011.09.09
Originalus straipsnis - [ ČIA ]

2011 RUGSĖJO 1 D. UŽDRAUSTŲ KORTŲ SĄRAŠO KRITINĖ APŽVALGA

Ilgai laukti nereikėjo – pagaliau pasirodė uždraustų kortų sąrašas, kuris galios iki pat 2012 m. kovo 1 d.. Eilinį kartą vieniems jis patiko, kitiems – ne. Lyginant su praėjusiu, sąrašas yra ganėtinai įdomus, nes atskleidžia kaip Konami bando susitvarkyti su formatu ir kaip nuo rugsėjo mėnesio atrodys kovos laukas.

Šis formatas turėjo dvi esmines problemas - neatsargus s/t (užverstų burtų / spąstų) naudojimas ir Plant kaladžių variantai. Be abejo, nekalbu apie faktą, jog Plant kaladžių pašalinimas reikalauja kitų kaladžių profilaktinės lobotomijos [1]. Ne, šiandien apie tai nerašysiu – tie, kurie nori sužinoti ar Frog Monarch, Six Samurai bei Psychic kaladės veiks, puikiai gali tai išsiaiškinti, pritaikydami savo kalades prie ateinančio sąrašo.

Pesticidai, paradoksai, pasyvumas?

Plant kaladės variklis buvo neblogai suvaržytas - vienas Lonefire Blossom ir vienas Formula Synchron praktiškai neleidžia lipdyti kaladės aplink variklio kombinacijas, tačiau, mano manymu, tai nereiškia, kad apribotų kortų nepamatysime turnyruose. Anaiptol, likusios Plant variklio kortos – Glow-Up Bulb, Spore, Lonefire Blossom, Dandylion ir Debris Dragon – vis dar gali pasispardyti, nes dauguma kombinacijų išliko: Dandylion ir Lonefire Blossom vis dar gali iškviesti Shooting Star Dragon – vieną galingiausių Synchro monstrų žaidime – arba sunaikinti lauką su Black Rose Dragon, kuris sugebėtų išvengti Effect Veiler. Nors Plant kaladė mirė, nereiškia, kad tai pabaiga jos varikliui – ką gali žinoti, Lightsworn ir anksčiau pasitelkdavo Dandylion ir Glow-Up Bulb efektą.

Antroji problema, tuo tarpu, žymiai įdomesnė – Konami sumanė sugrąžinti Heavy Storm ir panaikinti Mystical Space Typhoon apribojimą. Vadinasi, dabar beveik kiekviena kaladė turės keturias kortas, kurios gali nukenksminti priešininko gynybą. Keturios kortos, tarp kitko, suteikia 49% procentų tikimybę ištraukti bent vieną jų pradinėje rankoje – tai, daugiau ar mažiau, yra kas antra dvikova. Aš skaičiais nemėgstu tikėti, tačiau vien Heavy Storm egzistavimas turėtų sustabdyti nerūpestingą s/t naudojimą, todėl žaidėjai vengs dėti daugiau negu vieną s/t per savo ėjimą. Skamba gana smagiai – pagaliau vėl atsiras priežastis dažniau pulti, tačiau šįkart turime ir tris Mystical Space Typhoon, kurie lengvai gali sunaikinti tą vieną s/t, kuris turėtų užtikrinti apsaugą. Atrodytų, jog tada geriau padėti daugiau negu vieną s/t, idant priešininkas ne taip lengvai galėtų paliesti gyvybės taškus, tačiau tokiu atveju problema tampa Heavy Storm. Susiduriame su paradoksalia situacija, kada geriausia set‘inti viską arba nieko.

Bet kuriuo atveju, formatas, mano manymu, atsisakys pasyvių kortų kaip Dimensional Prison ar Seven Tools of the Bandit vietoje reaktyvių kortų – pavyzdžiui, Threatening Roar ar Dust Tornado, kuris gali būti aktyvuotas bet kada. Analogiškai, įmanoma, jog Fiendish Chain kaina taps vienaženklė, o Effect Veiler pabrangs. Galbūt tokie pasikeitimai nėra žymūs, tačiau jie paspartins žaidimo tempą. Tempas, beje, skiriasi nuo greičio: pastarasis apibrėžia kaladės sugebėjimą susirasti reikalingas kortas, o tempas – kovos lauko pasikeitimo greitį. Kai kuriems tai, be abejo, nepatiks, nes sudėtingas laukas priverčia daugiau galvoti, tačiau, antra vertus, didesnis tempas reiškia, jog žaidimas iš dalies bus šiek tiek įdomesnis – kortos dažniau pasieks ir paliks lauką, galbūt net išnyks atvejai, kada tris ar keturis ėjimus žaidėjai praktiškai nieko nedaro, nes laukia, kol galės atlikti savo ėjimą saugiai, arba kada žaidėjas tiesiog išsikviečia masę monstrų ir lėtai kapoja priešininką, kol jis neturi savo gynybos. Royal Oppression iš dalies prisidėdavo, todėl asmeniškai tikiuosi, jog formatas bus greitesnis, o kartu ir įdomesnis.

Tačiau yra ir antra monetos pusė – dėl Mystical Space Typhoon ir Heavy Storm įmanoma, jog formate dominuos tik kelios kaladės. Kaip žinote, Gravekeeper‘s ir panašaus tipo kaladės remiasi lauko arba tęstinio veikimo kortomis, todėl jos bus gana lengvai pažeidžiamos, nes apsisaugoti nuo Mystical Space Typhoon nėra taip lengva. Jeigu jau domėjotės ateinančiu formatu, jau tai girdėjote, tačiau aš nebūčiau toks pesimistiškas; Dark World turėtų išlikti gana stiprūs – protingi žaidėjai stengsis pravalyti lauką su Grapha ar Gren ir tik tada pasikliauti Gate of the Dark World efektu, o juk ir savi Mystical Space Typhoon gali sunaikinti priešininko Mystical Space Typhoon. Bendrai, juk Malefic Stardust Dragon yra gana gera korta, kuri turėtų būti perleista, todėl galbūt ir Gravekeeper‘s išliks – ypač dabar, kai Necrovalley puikiai sustabdo priešininko žabangas, ypač, kai jos yra 3000 atakos formoje ir gali sutaršyti lauką.

Black Luster Soldier paprastai OCG sferoje nesukeltų problemų, tačiau TCG sferoje jis kol kas yra labai grėsmingas dėl Ignition efektų veikimo. Black Luster Soldier (ir visi kiti monstrai, kurie turi Ignition tipo efektus) gali būti aktyvuoti, kai eilės žaidėjas įgauna prioritetą ką nors veikti, todėl Black Luster Soldier pasiglemš monstrą nuo lauko, net jeigu Bottomless Trap Hole jį pašalins iš žaidimo.

Žinoma, galiu paaiškinti, kodėl Primal Seed buvo apribotas – kadangi šiais laikais Black Luster Soldier nėra sunku pasidėti ant stalo, Primal Seed praktiškai būtų Pot of Greed, kuris gana lengvai išplėštų pergalę. Pagalvokite – vos Black Luster sėkmingai pasiekia stalą ir nueina į kapines ar yra pašalinamas iš žaidimo, Phantom of Chaos ar D.D.R. gali laisvai jį kopijuoti ar prikelti.

Saulėlydis nebėra madingas!

Nežinau kaip kiti, bet netikiu, jog Twilight ar Lightsworn vėl dominuos. Aišku, ką tik praėjęs Summer Cup įrodo, jog Lightsworn kaladės vis dar traukia žmones, todėl neabejotina, kad Lightsworn bus populiarūs per Autumn Cup ar Winter Cup – kaip sakoma, net prasčiausias šaulys gali pataikyti, jeigu iššauna pakankamai strėlių. Bet, mano manymu, kaladė naujame formate nebus tokia galinga kaip kai kurie mano – kaladė nėra labai stabili ir vis dar pasikliauja sėkme ir Lightsworn efektais, kurie turi numesti reikalingas kortas, idant Judgment Dragon ar Black Luster Soldier galėtų būti iškviesti. Galbūt ir klystu – juk Lightsworn yra ne kartą gerai pasirodę, tačiau aš asmeniškai nekaupčiau lūkesčių.

Jeigu ne Twilight, tada kas? Agentai visai neblogai atrodo, nes kaladė turi neapribotą Master Hyperion ir gana lengvai gali iškviesti Black Luster Soldier, o ateinantys Dark World, kurie turės prieigą prie poros Mind Crush, žada sudrebinti žaidimo lauką kaip Machina Gadget, kurie, tarp kitko visada, buvo ir vis dar yra puikus pasirinkimas formato pradžioje, kai nežinia, ką pasirinkti. Juolab, kad Tragoedia grįžta iki dviejų. Nežinau kaip kiti, tačiau šis pasikeitimas yra bene įdomiausias, nes Tragoedia yra ypatingai lanksti korta, ypač dabar, kai s/t gynyba nėra tokia patraukli, o pasivogto monstro lengva nusikratyti, nes yra laisvai prieinami Xyz monstrai. Tiesa, jeigu turite Six Samurai, pasilaikykite juos – nors pasižadėjau nekomentuoti kaladžių, tačiau tikiu, jog Six Samurai vis dar gali pasispardyti ar nuskalpuoti vieną ar kitą priešininką. Tas pats galioja ir Juodsparniam – nors grįžo tik viena korta, nereikia nuvertinti naikinimo galios, kurią dabar turės Blackwing.

Jeigu tikrai nežinote iš ko rinktis – bandykite ką nors nauja, nes šįkart uždraustų kortų sąrašas siūlo neblogą kortų įvairovę: pora Call of the Haunted puikiai veikia su Card Trooper ir Sangan, o Summoner Monk – su Crystal Beast Sapphire Pegasus ir Volcanic Rocket. Tie trys Gravity Bind mane asmeniškai gundo išbandyti Xyz kontrolę arba atgaivinti Stall tipo kaladę, o trys Megamorph – išbandyti vėl Morphtronic. Galimybių tikrai nemažai – tereikia pasukti galvą ir ieškoti idėjų arba atsivėrusių, bet dar neatrastų, galimybių.

Seno formato saulėlydis, naujo formato saulėtekis

Ateinantis formatas, palyginus su ankstesniu, bus visiškai kitoks. Kai kuriems pasikeitimai nepatiks, nes monstrai lengviau pasieks gyvybės taškus, tačiau, antra vertus, dvikovų metu bus galima pamatyti daugiau veiksmo - jeigu nepastebėjote, trys iš keturių feature mačų yra gana trumpi, nes vienas iš žaidėjų tiesiog iškviesdavo masę monstrų, kurie laimėdavo žaidimą per vieną ar du ėjimus.

Galbūt ir neaptariau visų pasikeitimų, esančių kortų sąraše, tačiau tam turbūt reikėtų dar vieno tūkstančio žodžių.

_ _ _ _
[1] Lobotomija – smegenų operacija, kurios metu yra pažeidžiamos smegenų kaktinės skiltys.